"Ismét valami, amitől dagadhat a nemzeti kebel! Felkaptam ugyanis a fejem, amikor bolyongásaim során az alábbi cikkbe futottam bele."
Surján László
Az orrunknál fogva
Ismét valami, amitől dagadhat a nemzeti kebel! Felkaptam ugyanis a fejem, amikor
bolyongásaim során az alábbi cikkbe futottam bele.
Ezek szerint mi magyarok adtunk példát, hogy a megnőtt orrú, széles szájú torz
szelfik helyett élvezhető képek készüljenek rólunk és szeretteinkről,
barátainkról. Nagyszerű. Új világ, amelyben a magyar szelfi trend a trendi.
Az
aprócska baj azonban, hogy hiába magyar lelemény, még nem hallottam róla. Egy
drónról van szó, ami kicsi és szép képeket tud készíteni. Hogy egy amerikai
(kínai vagy akármilyen) gyártmány épp nálunk találta meg felhasználási területét
és a mi szokásunk hódította volna meg a világot? Ha ez így volt, miért nincs
legalább egy magyarországi helyszín a csodálatos kedvcsináló képek között?
A
magyarázat egyszerű, bár el kell ismernem, újszerű. Új reklám ötletről lehet
szó. Az a benyomásom, hogy ugyanez a hirdetés Portugáliában úgy jelenik meg,
mint a zseniális Portugál szelfi trend dicsérete. Nemzeti büszkeséget legyezgető
trükk, hogy potom száz dollárért le ne maradjak hazám divatteremtő
tevékenységéről.
Azért sem árulom el, hol és hogyan tudod megvenni ezt a zsebben is elférő kütyüt.
Arra viszont ismételten rámutatok, hogy légy óvatos: reklámok tömege próbál rád
tukmálni kütyüt vagy politikai híreket, végül is a marketing szakmának mindegy.
Csak a megrendelő fizessen, a lépre csalt vásárló szintén. A fenti írás
egyébként nem titkolja, hogy reklám, bár ezt egy számomra új szóval teszi. Az
idézett írás műfaja: Advertorial. Csak ne próbálna az orromnál fogva vezetni.