Még nem vettem 2015. évi autópálya matricát. A számolgatás nem egyértelmû, hagyom, érlelõdjék a gondolat. Heves megyében élõ ismerõsöm minden karácsonykor kap egy éves matricát. Most felhívott: eszünkbe ne jusson. Pest és Heves megye pontosan elég lesz.
Surján
László
Tarlós István igazsága
Még
nem vettem 2015. évi autópálya matricát. A számolgatás nem egyértelmû, hagyom,
érlelõdjék a gondolat. Heves megyében élõ ismerõsöm minden karácsonykor kap egy
éves matricát. Most felhívott: eszünkbe ne jusson. Pest és Heves megye pontosan
elég lesz.
Évente párszor Csömörre megyek. Az M0 vonatkozó szakasza ingyenes maradt, de az
M3 eleje fizetésköteles lett, azaz matricára lesz szükség. Panaszkodjak?
Valójában nem érint a dolog, mert a Pest megyei matricát Csömörre való tekintet
nélkül is meg kell vennem.
Bizonyára több viszonylatban lehet bosszantó vagy aránytalannak látszó dologra
bukkanni.
Azt
olvastam, hogy a megyei matrica rendszer voltaképp egy lépés a használat arányos
díjfizetés felé. Ez esetben nem kellett volna Veszprém megyét kihagyni a
rendszerbõl? Legalább addig, amíg csak az M7-es nyúlfarknyi része tartozik a
megyéhez?
De
nem ezeken a hibákon akarok rágódni. Arra vagyok kíváncsi, hogy most, amikor az
üzemanyag ára tetemesen csökkenti az állami adóbevételeket, a legtöbb autós
számára olcsóbb rendszer bevezetése idõszerû volt-e? Erre pedig nem lehet jól
felelni, csak mondjuk egy év múlva. Nagy kérdés ugyanis, hogy hányan lesznek,
akik eddig elkerülték az autópályákat, és most kedvet kapnak az évi ötezer
forintos megyei matricához? Lehet, hogy ez a díjcsökkenés bevétel növekedést
okoz? Politikai szempontból pedig az a kérdés, hogy hányan vannak olyanok, akik
Pest megyei matrica vásárlásra kényszerülnek az új rendszer miatt. Ha az
érintett fõváros közeli településvezetõket hallgatjuk, tömegekrõl lesz szó. Ám
minden harsány kormányt szidó mondatot megelõz egy olyan, amelyikben a talán és
a véleményem szerint vagy a megtörténhet kifejezés van. Mintha elõre
védekeznének a polgármesterek a felesleges huhogás vádja ellen. Mert huhogásban
Magyarország világelsõ lehetne.
Az
egyes emberek autózási szokásait és kényszereit nem lehet pontosan tudni, ezért
nincs az a hatástanulmány, amit ne lehetne kétségbe vonni. Tarlós Istvánnak van
igaza: nézzük meg az elsõ év tapasztalatait és térjünk vissza a kérdésre.
Addig is balesetmentes autózást kívánok.